KDF - Technika
NSU HK 101 (Kettenkrad)
Pásový motocykl NSU Kettenkrad HK 101 či obecněji SdKfz 2 byl používán na letištích, jako tahač letadel (např.: ME-262, TA183) na start. Většina jich sloužila během bojů na východní frontě kde pomáhala pěchotě zdolávat blátivé terény.
Par dalších údajů:
3 rychlostní stroj s možnosti redukce (redukční poměr 3:2) bez synchronu
vodou chlazený motor (objem chladící kapaliny cca 8litru)
vzadu dvoustupňová turbina proti přehřátí s chladičem (stejný jako u Tygra,ale u něj jsou 4 vertikálně, tady je 1 horizontálně) s možností uzavřeni záklopky a horký vzduch se dal použít pro vyhřívání prostoru řidiče
3 diferencialy - při malých rychlostech se používá k zatáčeni přední kolo, které přibržďuje diferenciály (už při 40km/h hrozí při prudším zatočení převraceni stroje!!)
plyn se při přidání nevrací, nutnost ručně ubrat.
Zajímavostí je, že jednotlivé časti pasu jsou spojeny na jehlových ložiskách a chráněny simeringy, jednotlivé články jsou opatřeny gumovými patkami, pro nižší hlučnost stroje. Zároveň je to i velká Achilova pata stroje, jelikož při uraženi této patky dojde k téměř okamžitému zničeni ložiska a je nutná výměna poškozené části.
Pouziti stroje: pruzkum, manipulacni vozidlo na letisti, zasobovani artilierii
délka | 3000 mm |
šířka | 1000 mm |
výška | 1200 mm |
motor | vodou chlazený (OHV), výrobce Opel |
obsah | 1488 cm³ |
výrobce | NSU Motorenwerke AG |
výkon | 36 PS (26 kW) |
otáčky | 3400 rpm |
max. rychlost | 80 km/h |
celková hmotnost | 1560 kg |
karburátor | SOLEX typ 32 FJ-II |
osádka | 3 lidé |
Velikost přední gumy: | 3.50-19 |
Aktuality
- 22.12.2020
Pf 2021
Všem našim spolubojovníkům, přátelům a příznivcům, přejeme příjemné prožití vánoc a úspěšn ...