KDF - Technika

NSU HK 101 (Kettenkrad)

NSU HK 101 Pásový motocykl NSU Kettenkrad HK 101 či obecněji SdKfz 2 byl používán na letištích, jako tahač letadel (např.: ME-262, TA183) na start. Většina jich sloužila během bojů na východní frontě kde pomáhala pěchotě zdolávat blátivé terény.

Par dalších údajů:
3 rychlostní stroj s možnosti redukce (redukční poměr 3:2) bez synchronu
vodou chlazený motor (objem chladící kapaliny cca 8litru)
vzadu dvoustupňová turbina proti přehřátí s chladičem (stejný jako u Tygra,ale u něj jsou 4 vertikálně, tady je 1 horizontálně) s možností uzavřeni záklopky a horký vzduch se dal použít pro vyhřívání prostoru řidiče
3 diferencialy - při malých rychlostech se používá k zatáčeni přední kolo, které přibržďuje diferenciály (už při 40km/h hrozí při prudším zatočení převraceni stroje!!)
plyn se při přidání nevrací, nutnost ručně ubrat.
Zajímavostí je, že jednotlivé časti pasu jsou spojeny na jehlových ložiskách a chráněny simeringy, jednotlivé články jsou opatřeny gumovými patkami, pro nižší hlučnost stroje. Zároveň je to i velká Achilova pata stroje, jelikož při uraženi této patky dojde k téměř okamžitému zničeni ložiska a je nutná výměna poškozené části.

Pouziti stroje: pruzkum, manipulacni vozidlo na letisti, zasobovani artilierii

délka3000 mm
šířka1000 mm
výška1200 mm
motorvodou chlazený (OHV), výrobce Opel
obsah1488 cm³
výrobceNSU Motorenwerke AG
výkon36 PS (26 kW)
otáčky3400 rpm
max. rychlost80 km/h
celková hmotnost1560 kg
karburátorSOLEX typ 32 FJ-II
osádka3 lidé
Velikost přední gumy:3.50-19

Aktuality

  • 07.05.2013

    nové fotky

    Do dobové galerie jsme přidali nové fota

Aktuální fotografie

Kubelwagen