KDF - Technika

KdF Käfer

KdF KäferPočátkem roku 1938 dospěl Porscheho tým k sériové výrobě verze Brouka s označením VW 38 a přívlastkem "předsériová". Vůz dostal nárazníky, prodlouženou přední kapotu, vpředu zavěšené dveře a v nově tvarované zádi se objevila dvě malá půleliptická okénka. Vzduchem chlazený čtyřválec 985 cm3 dával výkon 24 koní (17 kW) při 3100 1/min a největší točivý moment 63N.m při 1900 1/min, takže spolu se čtyřstupňovou převodovkou umožňoval automobilu s pohotovostní hmotností 750 kg jezdit rychlostí 100 km/h. Brouk v předválečném provedení měl vnější rozměry 4200 x 1550 x 1550 mm a pohyboval se na šestnáctipalcových kolech opatřených pneumatikami rozměru 4,50 - 16. Koncem května 1938 byl slavnostně položen základní kámen budoucí automobilky a současně německý lidový vůz dostal novou značku: místo VW se nadále jmenoval KdF!

Během let 1938 - 1939 vzniklo ve Stuttgartu ve spolupráci s karosárnou Reutter pět desítek "předsériových" vozů Brouk, z nichž některé měly plátěnou shrnovací střechu a jen jediný (postavený na podvozku s pořadovým číslem 31) byl karosován jako čtyřmístný kabriolet. Prvních 33 automobilů této řady neslo již citované označení VW 38, dalších 18 už patřilo do série VW 39, jež měla být původně padesátikusová, ale vzhledem k válečným událostem zůstala nedokončena. V letech 1938 a 1939 se vozy Brouk řady VW38 a VW39 představily německé i mezinárodní veřejnosti při řadě různých příležitostí - včetně autosalonu v Berlíně a veletrhů v Lipsku, některé z nich však také musely absolvovat náročné srovnávací testy s jejich konkurenty automobily Opel Kadett, DKW F8 a Adler Trumpf Junior.

Aktuality

  • 07.05.2013

    nové fotky

    Do dobové galerie jsme přidali nové fota

Aktuální fotografie

Kubelwagen