KDF - Technika
V této kategorii vám nabízíme nějaké to čtení o vybrané technice. Jestliže máte k této nebo i jiné německé technice co napsat zašlete nám váš text nebo vaše připomínky či nápady na admin@kubelwagen.cz
KdF 82 (Kübelwagen)
Typ 82 "kübelwagen" nebo také "kaďour" patří mezi nejznámější německé vojenské automobily. Konstruktér Ferdinand Porsche ho vyvinul, když byla odložena výroba civilních VWagenů a veškeré úsilí se soustřeďovalo na válečnou produkci.
KdF 166 (Schwimmwagen)
Ferdinand Porsche chtěl využít konstrukci KDF 82 k vytvoření obojživelné verze. Výsledkem byl typ KDF 128, který se ale při zkouškách příliš neosvědčil a na základě poznatků byl navržen typ 166. Jednalo se o vůz se čtyřmístnou karoserií.
KdF 87 (Kommanderwagen)
Ke stavbě tohoto vozu Porsche užil šasi z typu VW 82 uzpůsobenou přední nápravu z typu VW 128, silnější motor o obsahu 1131 cm3 a karoserii typu VW 60 tedy civilního brouka, tak vznikl typ VW 87, teréní sedan 4x4 vyrobeno bylo 562 kusů.
KdF Käfer
Počátkem roku 1938 dospěl Porscheho tým k sériové výrobě verze Brouka s označením VW 38 a přívlastkem "předsériová". Vůz dostal nárazníky, prodlouženou přední kapotu, vpředu zavěšené dveře a v nově tvarované zádi se objevila dvě malá půleliptická okénka.
NSU HK 101 (Kettenkrad)
Pásový motocykl NSU Kettenkrad HK 101 či obecněji SdKfz 2 byl používán na letištích, jako tahač letadel (např.: ME-262, TA183) na start. Většina jich sloužila během bojů na východní frontě kde pomáhala pěchotě zdolávat blátivé terény.
Steyer 1500
Vůz Steyr 1500 A vznikl v rakouském koncernu Steyr-Daimler-Puch na základě bohatých zkušeností s vývojem a konstrukcí předchozích terénních vozům této značky. Byl to dvounápravový vůz 4x4 s nosností 1,5 tuny, poháněný osmiválcovým vzduchem chlazeným motorem. Vznikl v roce 1940, sériově se vyráběl od roku 1941 a téměř výhradním odběratelem tohoto rakouského automobilu se staly německé jednotky Wehrmachtu.
Pak 35/36 (37 mm protitankový kanon)
Jedno z nejrozšířenějších a nejlepších protitankových děl v Evropě do konce roku 1940. Konstrukce začala v roce 1928, první koňmi tažená verze na loukoťových kolech se objevila v roce 1928, kovová kola a možnost mototrakce v roce 1934.
Aktuality
- 22.12.2020
Pf 2021
Všem našim spolubojovníkům, přátelům a příznivcům, přejeme příjemné prožití vánoc a úspěšn ...